DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ Z DORADZTWA KREDYTOWEGO?
Współpracujemy z większością instytucji finansowych, co daje nam możliwość gwarancji niezależności i bezstronności, ponieważ w żaden sposób nie jesteśmy powiązani z grupami bankowymi. Każdego klienta traktujemy indywidualnie, dostosowując ofertę kredytową do twoich potrzeb i możliwości finansowych, aby była korzystna nie tylko dziś, ale przez cały okres trwania umowy z bankiem. Aby usprawnić żmudny proces zakupu nieruchomości, połączyliśmy siły z Domem Kredytowym NOTUS, który współpracuje z ponad 25 najlepszymi bankami, zapewniając ci wysoką jakość obsług i gwarancję satysfakcji. Skorzystanie z usługi doradztwa nie wiąże się dla ciebie z żadnymi kosztami, ponieważ nie pobieramy żadnych opłat prowizyjnych od klientów.
W swej ofercie doradztwa w zakresie kredytów hipotecznych zapewniamy ci:
- bezpłatne doradztwo,
- wyselekcjonowaną i spersonalizowaną ofertę kredytów hipotecznych,
- pełen obiektywizm i niezależność względem instytucji finansowych ,
- obsługę procesu kredytowego (kompletowanie i składanie dokumentów w banku),
- podlegające negocjacji warunki kredytowe,
- obsługę posprzedażową (refinansowanie oraz konsolidację kredytów).
Skorzystaj z bezpłatnego doradztwa kredytowego
Wiemy, że zanim podejmiesz decyzję lubisz mieć komplet informacji, dlatego specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy bazę wiedzy dotyczącą finansowania zakupu nieruchomości. Znajdziesz tam wszystko, co musisz wiedzieć na temat kredytu hipotecznego.
Kredyt na zakup nieruchomości – krok po kroku
DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ Z UBEZPIECZENIA KREDYTU I NIERUCHOMOŚCI?
O ile uderzenie samolotu w twoją nieruchomość to incydent o dość niskim stopniu prawdopodobieństwa, tak pożar czy zalanie to wypadki, które są realnym zagrożeniem dla ciebie i twoich bliskich. Ubezpieczenie to przede wszystkim twój komfort, ponieważ chroni cię przed nieprzyjemnymi konsekwencjami zdarzeń od ciebie niezależnych. To zazwyczaj niewielki wydatek, którego wysokość zależna jest od tego, jaki zakres ubezpieczenia wybierzesz. Ubezpieczenie chronić może zarówno nieruchomości, jak i ruchomości się w nich znajdujące, a ponadto pozytywnie wpływa na decyzje banku dotyczącą kredytu hipotecznego.
JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIE UBEZPIECZENIE?
Na rynku znajdziesz bardzo zróżnicowaną ofertę ubezpieczeniową i podobne jak w przypadku kredytu hipotecznego pojawia się pytanie: na którą polisę się zdecydować? Aby oszczędzić czas i mieć gwarancję wyboru najkorzystniejszej opcji, najlepiej zdecydować się na pomoc doradcy ubezpieczeniowego.Pragnąc zapewnić ci kompleksową obsługę na każdym etapie inwestycji w nieruchomość, oferujemy ci profesjonalne doradztwo z zakresu ubezpieczeń. To najlepszy sposób na zabezpieczenie swojego mieszkania, domu czy lokalu, a przede wszystkim gwarancja komfortu dla ciebie i twoich bliskich.
Kredyt na zakup nieruchomości – krok po kroku
Jeśli rozważasz zakup mieszkania, domu lub innej nieruchomości, zapewne poza przeglądaniem ofert deweloperów i właścicieli bezpośrednich, zbierasz również informacje dotyczące kredytów hipotecznych. Aby nie zgubić się w labiryncie formalności i sprzecznych informacji, które można znaleźć w internecie, skorzystaj z kompletnej pigułki wiedzy dotyczącej kredytów hipotecznych na zakup nieruchomości. Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy przewodnik krok po kroku jak wygląda proces kredytowania, jakie są formalności i wymagania, które musisz spełnić aby pozytywnie przejść proces weryfikacji banku.
Zakup z rynku wtórnego
Niezależnie od tego z jakiego rynku kupujemy nieruchomość, proces kredytowania inwestycji jest złożony i czasochłonny. Faktem jest jednak, że w przypadku zakupu nieruchomości z rynku wtórnego, liczba dokumentów wymaganych do wnioskowania o kredyt jest znacznie mniejsza. Przede wszystkim używana nieruchomość ma już urządzoną księgę wieczystą, a także spełnia kryteria samodzielności lokalu. W związku z tym bank będzie oczekiwać od ciebie tylko 3 dokumentów:
- umowy przedwczesnej zakupu,
- potwierdzonej notarialnie umowy kupna-sprzedaży,
- odpisu z księgi wieczystej.
Poniżej szczegółowo omówimy krok po kroku przebieg procesu zakupu nieruchomości z rynku wtórnego na kredyt hipoteczny.
01.
Określenie zdolności kredytowej
kwotę niezbędną do zakupu wymarzonego lokalu. Warto więc, zanim przystąpisz do konkretnych negocjacji
z właścicielami nieruchomości, sprawdzić jaką posiadasz zdolność kredytową. Ze względu na fakt,
iż w każdym banku twoja zdolność kredytowa może być inna, warto skorzystać z usług eksperta kredytowego,
który podpowie ci, które banki obliczają ją w najbardziej korzystny dla ciebie sposób.
02.
Wybór nieruchomości
która mieści się w twoim budżecie. Pamiętaj, że zakupione lokum w większości przypadków trzeba będzie wyremontować i
wyposażyć, co wiąże się z dodatkowym kosztem od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Bank może udzielić ci kredytu
również na remont, jednak będzie to się ograniczało jedynie do finansowania elementów stałych, które faktycznie podniosą
wartość nieruchomości: biały montaż, remont kuchni, podłogi, malowanie/tynkowanie ścian itp. Wszelkie sprzęty RTV czy AGD,
jak również meble finansować musisz z własnych środków. Dodatkowo pamiętaj o konieczności posiadania 20% wkładu własnego
do kredytu na zakup nieruchomości, którego kwota również do najmniejszych nie należy.
03.
Wybór oferty kredytowej
czas na kolejna ważną decyzję- wybór kredytu hipotecznego. Tutaj również zawężasz swój wybór do kilku najkorzystniejszych na rynku,
po czym rozpoczynasz kompletowanie dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o kredyt.
04.
Wniosek o kredyt
która może być w formie pisemnej lub w formie aktu notarialnego. Kompletujesz również pozostałe
dokumenty, które podzielić można na 2 grupy: dokumenty osobowe i dokumenty dochodowe.
Więcej szczegółów dotyczących koniecznych dokumentów znajdziesz tutaj (przekierowanie wewnętrzne).
Następnie składasz wnioski w wybranych samodzielnie lub z doradcą bankach, eksperci ds.
kredytów hipotecznych zalecają aby wnioski złożyć w 3 różnych instytucjach:
- banku, który ma dla ciebie najkorzystniejszą ofertę kredytową,
- instytucji finansowej, która najszybciej wyda ci decyzję kredytową,
- banku, w którym masz największe prawdopodobieństwo otrzymania kredytu.
05.
Uruchomienie kredytu
podpisujesz umowę kredytową i wpłacasz do banku wkład własny (20% wartości nieruchomości).
Aby uruchomić kredyt bank potrzebuje od ciebie podpisanej ze zbywcą nieruchomości umowy sprzedaży w
formie aktu notarialnego. Notariusz zadba również o ustanowienie hipoteki na rzecz banku oraz opłaci
w twoim imieniu podatek PCC 3, czyli podatek od czynności cywilnoprawnych. Na koniec musisz jeszcze
wykupić ubezpieczenie nieruchomości od zdarzeń losowych. Po wypełnieniu wszystkich wyżej wymienionych
formalności banku uruchamia kredyt, który w przeciwieństwie
do kredytu na zakup nieruchomości z rynku pierwotnego, wypłacany jest w formie jednorazowego przelewu.
06.
Wygaszenie ubezpieczenia pomostowego
udajesz się do banku z prośbą o wygaszenie ubezpieczenia pomostowego i zarazem
obniżenia oprocentowania kredytu. W przypadku zakupu nieruchomości z rynku wtórnego,
ubezpieczenie pomostowe kredytu trwa średnio od 1 do 3 miesięcy, dla porównania w
przypadku transakcji kredytowej na rynku pierwotnym, trwać może nawet kilka lat.
To przekłada się na spore różnice w kosztach, ponieważ w trakcie ubezpieczenia pomostowego
raty twoje kredytu są o 1-1,5% wyższe.
Zakup z rynku wtórnego
Kupno nieruchomości bezpośrednio od dewelopera ma wiele korzyści, ale wiążę się również z dużą ilością koniecznych do załatwienia formalności, w przypadku zakupu na kredyt. Aby pomóc ci zrozumieć zawiły proces kredytowania, poniżej znajdziesz praktyczną instrukcję jak krok po kroku wygląda zakup nieruchomości z rynku pierwotnego na kredyt hipoteczny.
01.
Określenie zdolności kredytowej
pierwotnego czy wtórnego, warto już na początku sprawdzić swoje możliwości finansowe.
Na tym etapie zapewne masz już wstępny rekonesans dotyczący interesujących cię
inwestycji deweloperskich, a sprawdzenie zdolności kredytowych pozwoli ci zawęzić zakres poszukiwań.
02.
Wybór nieruchomości
wyboru swojej wymarzonej nieruchomości. Pamiętaj, aby przed podjęciem ostatecznej
decyzji gruntownie zbadać zarówno interesującą cię inwestycję, ja i samego dewelopera.
Większość niezbędnych informacji znajdziesz w prospekcie informacyjnym inwestycji, ponieważ
w obowiązku dewelopera leży aby umieścić tam wszystkie niezbędne fakty.
Więcej szczegółów dotyczących tego,
na co warto zwrócić uwagę przy kupnie nieruchomości z rynku pierwotnego znajdziesz tutaj.
03.
Wybór oferty kredytowej
Pamiętaj, że kredyt ma być dla ciebie korzystny nie tylko dziś, ale przez cały okres trwania umowy kredytowej.
04.
Wniosek o kredyt
w formie aktu notarialnego. Pozostałe dokumenty, których bank będzie od ciebie wymagał podzielić
można na 2 grupy: dokumenty osobowe i dokumenty dochodowe. Więcej szczegółów dotyczących koniecznych
dokumentów znajdziesz tutaj (przekierowanie wewnętrzne). Następnie składasz wnioski w wybranych samodzielnie lub z doradcą bankach,
eksperci ds. kredytów hipotecznych zalecają aby wnioski złożyć w 3 różnych instytucjach:
- banku, który ma dla ciebie najkorzystniejszą ofertę kredytową,
- instytucji finansowej, która najszybciej wyda ci decyzję kredytową,
- banku, w którym masz największe prawdopodobieństwo otrzymania kredytu.
05.
Uruchomienie kredytu
dla ciebie ofertę banku i podpisujesz umowę kredytową. Jednak, aby bank uruchomił środki
pieniężne konieczne jest wpłacenie wkładu własnego do dewelopera. Dopiero w momencie pokrycia
przez ciebie pierwszej transzy kredytu, regulacje kolejnych przejmuje bank. Pamiętaj, że
w większości instytucji finansowych przed uruchomieniem kolejnej transzy kredytu należy zlecić
inspekcję oraz złożyć dyspozycję przelania środków samodzielnie. W chwili oddania nieruchomości
do użytkowania podpisujesz akt notarialny. Zgłaszasz się do sądu lub notariusz w celu ustanowienia
hipoteki na rzecz banku, a następnie notariusz w twoim imieniu opłaca podatek PCC3,
czyli podatek od czynności cywilnoprawnych. Na koniec ubezpieczasz nieruchomość zdarzeń losowych.
06.
Wygaszenie ubezpieczenia pomostowego
które wpływa na wysokość twojej raty kredytu. O ile w przypadku zakupu nieruchomości z
rynku wtórnego, jego wygaszenie możliwe jest po kilku miesiącach, tak w przypadku nieruchomości
od dewelopera może to trwać nawet kilka lat. Dlatego ważne, aby jak najszybciej zadbać wyodrębnienie
księgi wieczystej i ustanowienie hipoteki, aby są sąd wydał stosowną decyzję. Po otrzymaniu decyzji
sądu udajesz się do banku w celu anulowania ubezpieczenia pomostowego, a raty twojego kredytu zostają odpowiednio obniżone.
Wiemy, że formalności i zawiłość procedur bankowych niejednego przyprawić może o ból głowy, więc jeśli cenisz sobie komfort i oszczędność czasu skorzystaj z naszej kompleksowej oferty doradztwa zarówno w zakresie finansowania, jak i ubezpieczenia i sprzedaży/zakupu nieruchomości.